Inköpare Smakriket till Grönsakshallen Sorunda i Hässleholm

Startsida/Arbetsannons/Inköpare Smakriket till Grönsakshallen Sorunda i Hässleholm

Inköpare Smakriket till Grönsakshallen Sorunda i Hässleholm

Bland våra kunder finns de mest kräsna krögare som Sverige kan presentera. Vi tar oss an uppdraget att överträffa kundernas förväntningar och det ställer stora krav på vår prestation och organisation. Engagemang, energi, kvalitet och kundfokus är ord som kännetecknar Grönsakshallen Sorunda.

Vi växer och söker efter en inköpare med ett affärsmässigt driv och en passion för god mat som kan hjälpa oss att utveckla vårt varumärke Smakriket!

Smakriket står för ”Smaken av en plats” och har en mångfald av geologiska och klimatmässiga regioner med vitt skilda förutsättningar för råvaror att utvecklas. Från dessa erbjuder Smakriket produkter av hög kvalitet, helt unika för sin plats.

Du ansvarar för inköp av, ofta småskaligt odlade unika produkter, från i huvudsak södra Sverige men även från andra delar av landet. Tillsammans med ytterligare en inköpare och produktansvarig har du hand om att utveckla sortimentet inom varumärket Smakriket. Ditt ansvar är att skapa och bibehålla goda affärsrelationer och hjälpa våra, ofta små, leverantörer att hitta rätt produkt och profil ut bland våra kunder. Du förhandlar och skriver avtal med producenter som lever upp till det unika som Smakriket står för. Förhandlingar sker ibland på ett kontor men oftare i köket hos en av familjerna som odlar den fantastiska lupinbönan eller tillverkar den unika osten. Du fångar upp produkternas och producenternas historia och ser till att vår Smakriket-hemsida uppdateras med ny information, för det här sortimentet säljer genom historien bakom produkten. Några gånger per år är du med på mässor eller inspirationsträffar för kunder där du presenterar Smakrikets sortiment.

Andra uppgifter är att gå igenom offerter, planera och genomföra dagliga inköp, göra daglig inventering inom ditt produktområde och analysera statistik. För att säkra hög servicenivå mot kund ansvarar du för information till sälj och plock om produkter. Du har också ansvar för prissättning. Din uppgift är att hitta den rätta balansen mellan kvalitet och pris.

Du rapporterar till Inköpschefen som finns i Stockholm men din arbetsplats är i Hässleholm där du har inköpskollegor som du jobbar tätt tillsammans med. Du kommer även att få göra inköp av vissa andra produkter.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde hösten 2017.

Din profil

Om du har läst annonsen så här långt så har du förhoppningsvis fått en hyfsad bild av vem vi söker, lite mer konkret kan nämnas att

  • erfarenhet från inköp är ett stort plus men än viktigare är att du har rätt personlig profil och ett brinnande intresse för god mat.
  • erfarenhet från restaurangbranschen är också ett plus då vi tror att det ger dig större förståelse för kundens behov.
  • du är duktig på svenska i både tal och skrift, då en av dina uppgifter är att skriva på Smakrikets hemsida.
  • du har god logisk analytisk förmåga och ett affärsmässigt driv.
  • du är kvalitetsmedveten och noggrann. Du vet att vi hela tiden måste jobba på att hålla vår höga kvalitetsnivå för att våra kunder ska fortsätta att tycka att vi är bra.
  • du är bra på att kommunicera, har ett stort engagemang och är en person som får saker gjort.
  • du är prestigelös och har båda fötterna på jorden. Hos oss har många medarbetare till och med händerna i myllan när så krävs, så vi vill att du också är sugen på att hugga in när så behövs.
  • du har erfarenhet av arbete med kvalitetsförbättringar. Även om vi är bra idag vet vi att vi hela tiden behöver utvecklas och anpassa oss för att behålla vår position som nr 1.

Du erbjuds

  • ett självständigt arbete med stor frihet att fatta beslut inom ditt produktområde.
  • lagom mängd resor inom Sverige.
  • ett arbete där du får jobba med unika kvalitetsprodukter.
  • kollegor med kunden i fokus och djup kompetens om våra produkter. Ex. har vi matnördar som kan rabbla 50 sorters potatis och beskriva vilken sort och jordmån som är bäst för att göra den finaste purén.
  • en familjär, handlingskraftig, flexibel och jordnära (!) organisation med korta beslutsvägar.
  • det som du i övrigt kan tänkas behövas, som fast lön, tjänstebil, friskvårdsförmåner, möjlighet att köpa hem våra fantastiska produkter till bra pris, färsk frukt på arbetsplatsen mm.

Kontakt och ansökan

Har du några frågor, ring inköpschef Peter Frohm, 08-506 258 29. Ansök senast den 10 juli 2017.

För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer.

2017-06-19T12:10:33+00:00 2017-06-19|Kategorier: Arbetsannons|